• osnove menadžerskog računovodstva
  • kako jednostavno i učinkovito procjeniti i nadzirati komercijalni potencijal, bonitet, kreditni limit klijenta
  • kako prema utvrđenim procjenama segmentirati tržište
  • instrumenti osigruanja plaćanja

 

Cilj tečaja

Prateći informacije iz gospodarskog i društvenog okruženja, logično se nameću pitanja:  Kako u uvjetima snažne recesije i nelikvidnosti prodavati svoje usluge i proizvode i uredno naplaćivati izvršeno i isporučeno?  Kako osnažiti ili zadržati tržišnu poziciju odnosno prihode a istovremeno izbjeći ili minimizirati rizik rasta i manjka novca na žiro računu?

Rješenje leži u kombinaciji:

1. Prikupljanja podataka, njihovom razumijevanju, pretvaranju u korisne informacije  te pravovremenom i adekvatnom korištenju istih, prvenstveno prevencijom

2. Kvalitetnog ugovaranja poslovnih odnosa primjenom definiranih cjenovnih politika i zaštitnih odredbi u skladu sa zakonima i poslovnom praksom

3. Poznavanja zakonskih okvira, instrumenata osiguranja naplate, postupaka i mogućnosti u reaktivnoj naplati potraživanja

Cilj tečaja je informirati i na nekoliko praktičnih primjera pokazati kako planirait likvidnost, organizirati i provoditi prevenciju rizika te naplatu potraživanja primjenjujući navedenu kombinaciju.

 

Ciljna skupina

Financijski stručnjaci koji se bave upravljanjem likvidnošću i potraživanjima, kao što su korporativni rizničari i drugi. Sadržaj tečaja odgovarajući je za trgovačka društva bez obzira na djelatnost.

 

Program

  • Uvodna analiza u poslovanju poduzetnika u RH u razdoblju krize s naglaskom na negativne efekte nelikvidnosti
  • Osnove menadžerskog računovodstva
    • struktura bilance, izvješća i pokazatelja koji se iz nje izvode
  • Kako što jednostavnije i učinkovitije procijeniti i nadzirati komercijalni potencijal, bonitet, kreditni limit i kreditnu maržu klijenta ili ciljanog potencijalnog klijenta
  • Kako prema utvrđenim ocjenama i pokazateljima te raspoloživim resursima segmentirati tržište, te upravljati njihovom distribucijom po marketinškim i prodajnim kanalima
  • Uvid u komercijalne  i javne baze podataka i njihove sadržaje i povezane usluge i rješenja, mogućnosti korištenja
  • Instrumenti osiguranja plaćanja
  • Reaktivni postupci pri upravljanju potraživanjima po isteku dospijeća
    • koraci i sudionici u procesu naplate potraživanja, psihologija naplate, optimizacija troškova procesa, vanjski servis,
    •  alternativni modeli naplate – prijeboji, prodaja portfolia, otkup